Smluvní podmínky a Všeobecné smluvní obchodní podmínky
Elektronika Praha s.r.o.
Část A
Úvodní ustanovení
Článek I
Všeobecná ustanovení
(1) Společnost Elektronika Praha s.r.o., se sídlem Mahenova 294/4, 150 00 Praha 5
– Košíře, IČ: 07463197, zapsaná v obchodním rejstříku vedeného Městským soudem v Praze, oddíl C,
vložka 301465 (dále jen „prodávající“ nebo „zhotovitel“) se zabývá:
Prodejem:
1. Pro domácnost
- chladniček, mrazniček a vinoték
- automatických a vířivích praček, myček nádobí a sušiček prádla
- elektrických, plynových a kombinovaných sporáků,
- bojlerů a průtokových ohřívačů,
- mikrovlnných trub, odsavačů par, vysavačů
- drobných a malých elektrospotřebičů,
- nástěných a mobilních klimatizací
- různých doplňků a příslušenství ke všem nabízeným spotřebičům,
- veškerých přípravků pro správné používání a ošetřování spotřebičů
2. Pro průmysl a gastro provozy – Profi provedení
- automatických praček, myček nádobí a sušiček prádla
- chladniček, mrazniček, vinoték, chladících vitrín, mrazících boxů
- sodobarů, výrobníků ledu, zmrzlinových přístrojů
- sporáky, varné desky, pečící trouby, grily apod.
Část B
Služby poskytované společností Elektronika Praha s.r.o.
Článek I
Prodej spotřebičů podnikatelům
1. Prodej zboží uvedeného ve čl. I odst. (1) písm. a) podnikatelům ve smyslu ustanovení § 2 odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb. Obchodního zákoníku v platném znění (dále jen „OZ“) se realizuje na základě platně uzavřené kupní smlouvy dle ustanovení § 409 a násl. OZ mezi prodávajícím a podnikatelem (dále jen „kupující“). Cena zboží se řídí podle platného ceníku v den koupě.
2. K převzetí zboží kupujícím dojde buď v provozovně společnosti nebo po vzájemné dohodě mezi prodávajícím a kupujícím v sídle nebo v provozovně kupujícího.
3. Při převzetí zboží se zavazuje kupující rovněž převzít fakturu za zboží a zaplatit za zboží prodávajícímu kupní cenu buď v hotovosti nebo bankovním převodem na číslo účtu prodávajícího a do data splatnosti uvedeného na fakuře.
4. V případě, že kupující projeví zájem o dodání a instalaci zboží zakoupeného od prodávajícího, společnost zboží dodá a instaluje. Cena dodání a montáže se řídí dle platného ceníku ke dni prodeje. Za neodbornou montáž, závadu na spotřebiči nebo na ostatním zařízení způsobené neodbornou montáží, kterou nezrealizoval technik prodávajícího, nenese prodávající žádnou odpovědnost.
5. Jestliže kupující nezaplatí kupní cenu společnosti do dne splatnosti označeného na faktuře, zavazuje se uhradit prodávajícímu smluvní úrok z prodlení z celkové dlužné částky, tj. z kupní ceny a ceny za dopravu a instalaci zboží, pokud k dopravě a instalaci došlo, ve výši 0,1 % za každý den prodlení.
6. V případě nezaplacení kupní ceny nebo ceny za dopravu a instalaci se podnikatel zavazuje zaplatit společnosti smluvní pokutu ve výši 500,-- Kč za každý den prodlení.
7. Veškerá práva která náleží prodávajícímu na základě platně uzavření kupní smlouvy nebo jiných smluv se na základě ustanovení § 401 OZ promlčují za deset let poté, co začala běžet promlčecí doba.
8. Termín dodání musí být sjednán nejpozději tři dny předem, pokud není ujednáno jinak. K dodání zboží společností dochází každý všední den od 8.00 do 18.00 hodin. Ve výjimečných případech může být dodání i v pozdějších hodinách. Vždy však po vzájemné domluvě.
9. Pokud bude předmětem kupní smlouvy zboží, které nebude mít společnost k dispozici na skladě a bude nutné zboží objednat buď u dodavatele v ČR nebo v zahraničí, dohodnou se smluvní strany na dodací lhůtě. Pokud by z jakéhokoliv důvodu nebylo možné zboží dodat v dohodnuté dodací lhůtě, je společnost povinna bez zbytečného odkladu o tomto informovat podnikatele a dohodnout se na prodloužení dodací lhůty.
10. Záruční doba na prodané zboží je vždy na dohodě mezi prodávajícím a kupujícím.
11. Záruka se nevztahuje na nadměrně opotřebovaný výrobek, který je svým zaměřením určený pouze pro domácnost, a který si spotřebitel pořídíl k podnikání a na výdělečnou činnost.
12. V případě, že kupující zjistí vadu na zboží, je povinen bez zbytečného odkladu podat zprávu prodávajícímu o vadách zboží tak, jak ukládá ustanovení § 428 OZ.
Článek II
Prodej spotřebičů koncovým spotřebitelům
1. Prodej zboží uvedeného ve čl. I odst. (1) písm. a) spotřebitelům se realizuje na základě platně uzavřené kupní smlouvy dle ustanovení § 588 a násl. zákona č. 40/1964 Sb. občanského zákoníku v platném znění (dále jen „obč. zák.“) mezi prodávajícím a kupujícím. Cena zboží se řídí podle platného ceníku v den koupě.
2. Kupující je povinen za předmět koupě prodávajícímu zaplatit kupní cenu v hotovosti při předání zboží, pokud není předem stanoveno jinak. Platba může být také provedena platební kartou nebo bezhotovostní platbou na základě faktury.
3. Kupující je povinen se s předmětem prodeje při převzetí řádně seznámit, zejména prohlédnout si zboží, zda není viditelně poškozeno a zkontrolovat, zda je zboží funkční.
4. Spotřebitel se zavazuje, že nebude předmět koupě používat ke komerčním účelům. Pokud by byl výrobek používán ke komerčním účelům a došlo k jeho poškození v důsledku nadměrného používání v důsledku komerčního provozu, nevztahuje se na něho záruční doba.
5. Pokud spotřebitel zakoupí zboží v provozovně prodávajícího, a neobjedná zároveň jeho dopravu a instalaci, neručí prodávající za případně vady způsobené během přepravy a neodborné instalace tohoto zboží.
6. V případě, že kupující projeví zájem o dodání a instalaci zboží zakoupeného od prodávajícího, společnost zboží dodá a instaluje. Cena dodání a montáže se řídí dle platného ceníku ke dni prodeje. Za dopravu a instalaci zboží se kupující zavazuje zaplatit prodávajícímu při koupi zboží.
7. Jednou zakoupené zboží nebo náhradní díl, společnost již nevykupuje zpět. A to ze žádného důvodu.
8. Reklamace zboží upravuje vedle obecně platných právních předpisů i Reklamační řád, který je nedílnou součástí kupní smlouvy a smlouvy o dílo.
Článek III
Prodej elektrických spotřebičů spotřebitelům prostředky komunikace na dálku
1. Spotřebitel může uzavřít s prodávajícím kupní smlouvu protředky komunikace na dálku, které umožňují uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran.
2. Prostředky komunikace na dálku se rozumí prostředky uvedené v ustanovení § 53 odst. 1 OZ.
3. Pokud dojde ke vzájemné komunikaci mezi spotřebitelem a prodávajícím pomocí prostředků komunikace na
4. V případě odstoupení od smlouvy spotřebitelem do čtrnácti dnů, je spotřebitel na toto upozornit prodávajícího a to písemnou formou nebo osobně na uvedené provozovně. Vrácené zboží musí být nepoškozené a musí mít originál obal. Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Týká se poštovného a balného a nákladů na převod finančních prostředků, byla li transakce provedena bezhotovostně.
Část C
Reklamační řád
1. Reklamační řád se vztahuje na všechny výrobky, které společnost prodává a na služby, které poskytuje. Je jím stanoven postup, který je nutno dodržet při zjištěných závadách spotřebitelem.
2. Zákazník je povinen při převzetí zboží zkontrolovat, zda zboží odpovídá jeho objednávce a bez zbytečného odkladu přezkoušet, zda je výrobek funkční.
3. Pokud se vyskytne u prodaného výrobku vada, vztahuje se na ni záruka po dobu dvacetičtyř měsíců. V odbobí záruční doby odpovídá společnost za vady výrobků a služeb. Vadou se rozumí takový nedostatek věci, se kterou spojuje právní řád určité právní následky. Za faktickou vadu věci je považována skutečnost, že věc nemá takové vlastnosti, jaké jinak obvykle má mít, popřípadě jaké byly mezi účastníky daného právního vztahu dohodnuty, či jaké podpůrně nebo závazně stanoví zákon.
4. Podnikatel nebo spotřebitel (dále jen „kupující“) je povinen zboží při převzetí řádně zkontrolovat, a to zejména zda není poškozené nebo nefunkční.
5. V případě výskytu vady výrobku je kupující povinen tyto bez zbytečného odkladu uplatnit u společnosti.
6. Reklamaci lze uplatnit buď písemně doporučeným dopisem, elektronickou poštou (opatřenou zaručeným elektronickým podpisem v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 a 2 zákona č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu v platném znění) nebo osobně sepsáním Reklamačního protokolu na adrese provozovny společnosti. Kupující je povinen při reklamaci prokázat doklad o nákupu reklamovaného výrobku.
7. Společnost je povinna po uplatnění reklamace sepsat protokol o reklamaci, kde uvede zejména identifikaci reklamujícího, důvod reklamace, způsob a lhůtu vyřízení reklamace.
8. Pokud mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem dojde k uzavření kupní smlouvy prostředky komunikace na dálku, má právo spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě do 14 dnů od převzetí plnění bez jakékoliv sankce.
9. Záruční doba u spotřebního zboží činí 24 měsíců a začíná běžet okamžikem převzetí zboží kupujícím.
10. Záruka se nevztahuje na světelné zdroje, na veškeré mechanické poškození a na běžné opotřebení spotřebiče. Dále se záruka nevztahuje na poškození vyjímatelných dílů, zejména ze skla nebo plastu za předpokladu, že poškození těchto dílů nezpůsobila společnost.
11. U spotřebičů a náhradních dílů, k jejichž zprovoznění je nutná odborná montáž či demontáž, bude záruka uznána pouze tehdy, když zprovoznění a montáž provede autorizovaný servis. Jedná se o náhradní díly vyžadující odbornou montáž (spadající do dodržování nařízení vlády čl. 168/1997 Sb., kterými se stanoví technické požadavky na elektrická zařízení nízkého napětí).
12. Záruční oprava nebude uznána v případě, kdy bude namontovaný prokazatelně jiný náhradní díl, který není určený do reklamovaného spotřebiče.
13. Záruční oprava na náhradní díl nebude uznána, pokud spotřebitel reklamuje poškozený náhradní díl, který ale není originální díl a není určený do reklamovaného spotřebiče.
14. Záruka na náhradní díl, nebude uznána, pokud bude reklamovaný díl vykazovat jiná mechanická poškození.
15. Záruka se nevztahuje rovněž na výrobky, které byly zakoupeny fyzickou osobou nepodnikatelem, a které vykazují známky komerčního provozu a nadměrného opotřebení.
16. Záruka se nevztahuje na případy, kdy mechanik po příjezdu k opravě přístroje zjistí, že přístroj nefunguje z důvodu, že bez přičinění společnosti nedošlo ke zprovoznění přístroje podle návodu k použití (zejm. odaretování pračky). V tomto případě je oprávněn technik společnosti vyúčtovat zákazníkovi po písemném souhlasu vzniklé náklady.
17. Záruka se nevztahuje na případy, že přístroj je nefunkční v důsledku závady částí, ke kterým je výrobek přimontován, a není jeho součástí, popřípadě je jeho součástí, ale nedošlo k jeho pravidelné údržbě (zejm. vodovodní kohout, zásuvka, odpad apod.).
18. Pokud servisní technik zjistí, že se jedná o neodstranitelnou vadu, má kupující právo na výměnu spotřebiče případně na vrácení kupní ceny.
19. Reklamaci nelze uznat zejména tehdy, pokud servisní technik zjistí neodbornou instalaci spotřebiče, neodborné zacházení se spotřebičem a nedodržení podmínek uvedených v návodu k použití spotřebiče.
20. Při uplatnění reklamace v Záruční době se kupující prokáže prodávajícímu dokladem o prodeje a Záručním listem. Bez těchto dokladů nelze reklamaci v Záruční době uznat a provést bezplatně.
21. Pokud se prokáže, že k závadě na spotřebiči došlo vinou spotřebitele, bude tato reklamace ze strany společnosti zamítnuta. Pokud si bude spotřebitel přát odstranění této závady, je povinen společnosti uhradit cenu opravy a dopravu servisního technika na místo, kde mělo dojít k opravě spotřebiče.
Část D
Závěrečná ustanovení
1. Smluvní podmínky a Všeobecné obchodní podmínky společnosti jsou nedílnou součástí všech kupních smluv a smluv o dílo mezi společností a spotřebitelem.
2. Smluvní podmínky a Všeobecné obchodní podmínky společnosti jsou nedílnou součástí všech kupních smluv a smluv o dílo mezi společností a podnikatelským subjektem, pokud není vzájemnou smlouvou upraveno jinak.
3. Smluvní podmínky a Všeobecné obchodní podmínky společnosti nabývají platnosti dne: 1. září 2011 a účinnosti dnem uzavření kupní smlouvy, nebo přijetím věci do záruční opravy případně uzavřením smlouvy o opravě věci, či smlouvě o dílo.
4. Společnost si vyhrazuje právo podmínky tohoto programu kdykoliv změnit bez předchozího upozornění znění Smluvních podmínek a Všeobecných smluvních obchodních podmínek.
5. Společnost tímto také prohlašuje, že dodržováním těchto Smluvních podmínek a Všeobecně smluvních obchodních podmínek nejsou nijak krácena spotřebitelská práva.
V Praze dne: 27. června 2019
Miloslav Klatovec
jednatel společnosti